BBC Sherlock Fan Forum - Serving Sherlockians since February 2012.


You are not logged in. Would you like to login or register?



October 25, 2012 4:42 pm  #1


The Casebook

Hey everyone!
I just wanted to let you know, that on sherlockology.com, there is a competition going on right now until the 31st of October. You can find it on the homepage. You have to solve six cases, and when you've solved them all you'll be entered in a draw. The winner gets the book 'The Casebook', signed by Benedict Cumberbatch and Martin Freeman! I'm competing, anyone else?

 

October 25, 2012 4:51 pm  #2


Re: The Casebook

ME! 


__________________________________

"After all this time?" "Always."
Good bye, Lord Rickman of the Alan
 

October 25, 2012 4:51 pm  #3


Re: The Casebook

Me. I ordered the book but I want to have a signed one. Keeping fingers crossed. 


------------------------------
"To fake the death of one sibling may be regarded as a misfortune; to fake the death of both looks like carelessness." Oscar Wilde about Mycroft Holmes

"It is what it is says love." (Erich Fried)

“Enjoy the journey of life and not just the endgame. I’m also a great believer in treating others as you would like to be treated.” (Benedict Cumberbatch)



 
 

October 25, 2012 6:05 pm  #4


Re: The Casebook

Case 4 solved. Case 6 we can solve together it seems...


__________________________________

"After all this time?" "Always."
Good bye, Lord Rickman of the Alan
 

October 25, 2012 6:36 pm  #5


Re: The Casebook

Okay, sounds great! I've already solved up to and including case 4.

     Thread Starter
 

October 25, 2012 8:07 pm  #6


Re: The Casebook

I've solved case 4 as well Fun stuff.


----------------------------------------------------------------
SH: "Brilliant, Anderson."
Anderson: "Really?"
SH: "Yes. Brilliant impression of an idiot."
 

October 25, 2012 8:10 pm  #7


Re: The Casebook

Sam wrote:

I've solved case 4 as well Fun stuff.

Yeah. I never was good at Mastermind. But managed this one. 


__________________________________

"After all this time?" "Always."
Good bye, Lord Rickman of the Alan
 

October 25, 2012 8:18 pm  #8


Re: The Casebook

I had a difficult time with 3 and 4. But got them eventually.


----------------------------------------------------------------
SH: "Brilliant, Anderson."
Anderson: "Really?"
SH: "Yes. Brilliant impression of an idiot."
 

October 25, 2012 9:03 pm  #9


Re: The Casebook

Funny enough, with case 4 I thought the hard one was easier than the easy one.

     Thread Starter
 

October 25, 2012 9:09 pm  #10


Re: The Casebook

Mattlocked wrote:

Case 4 solved. Case 6 we can solve together it seems...

Oh, yes, that's fun. 


------------------------------
"To fake the death of one sibling may be regarded as a misfortune; to fake the death of both looks like carelessness." Oscar Wilde about Mycroft Holmes

"It is what it is says love." (Erich Fried)

“Enjoy the journey of life and not just the endgame. I’m also a great believer in treating others as you would like to be treated.” (Benedict Cumberbatch)



 
 

October 27, 2012 8:16 am  #11


Re: The Casebook

Everything solved! And now we wait...

     Thread Starter
 

October 27, 2012 10:10 am  #12


Re: The Casebook

My book's just arrived!


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://professorfangirl.tumblr.com/post/105838327464/heres-an-outtake-of-mark-gatiss-on-the
 

October 27, 2012 7:42 pm  #13


Re: The Casebook

In french forum, members will have the Casebook ! And there are funny things !
-Sherlock was born in the 6th January of 1981
Sorry en french....
- La date de naissance de Sherlock est le 6 janvier 1981.
- Sherlock classe les cravates de John selon leur couleur dominante.
- Sherlock explique   John que l'avoir fait envoyer un sms au meurtrier dans A Study in Pink "montre combien je t'apprécie, je n'aurais pas laissé n'importe qui le faire".
- Sherlock collectionne des poils de chien rangés par ordre alphabétique dans la salle de bain.
- Sebastian suppliait régulièrement Sherlock de l'aider dans ses devoirs   l'université. Sherlock commente, en se basant sur l'email qu'il lui envoie pour lui demander de l'aide   la banque, qu'il n'a "clairement pas changé".
- Sherlock a dessiné des lunettes et une moustache sur le détective inspecteur Dimmock (qu'il surnomme affectueusement Dim).
- Sherlock critique souvent la grammaire de John et a un jour menacé de changer la serrure du 221B si John devait   nouveau user autant de guillemets dans une seule phrase.
- Sherlock semble avoir réellement apprécié le rendez-vous de John avec Sarah puisqu'il dit   ce sujet : "Meilleur. Rencard. Jamais eu." Concernant la scène dans le tunnel du métro, il commente : "Second. Meilleur. Rencard. Jamais eu."
- Quand il était enfant, Sherlock avait pour habitude de lancer le contenu de son assiette sur Mycroft.
- Sherlock panique quand John le qualifie de "diabolique" : "Seigneur ! Tu ne penses pas vraiment que je suis diabolique, n'est-ce pas ? J'ai simplement quelques difficultés   exprimer mes émotions. Avec ton aide, je pourrais changer !"
- La raison pour laquelle ils sont toujours   cours de lait est que Sherlock s'en sert pour cultiver des bactéries.
- Le crâne de Sherlock s'appelle "Billy".
- Après que John ait raconté la nuit   la piscine, Sherlock commente : "Tu viens juste de décrire l'une des meilleures nuits de ta vie et tu le sais." Ce   quoi John répond : "Oui."
- Sherlock adore lire des magazines féminins : "On trouve de tout dans les colonnes personnelles des magazines féminins."
- Sherlock a un jour mis feu au tiroir de John.
- Sherlock déteste la province. "Trop de vert. Et il y a des vaches. Mou."
- Il existe un tumblr dédié   John qui s'intitule "Watson's Wenches" (Wenches signifiant "femmes" mais de façon plutôt argotique, comme "greluches"... le jeu de mots n'est pas vraiment traduisible).
- Plutôt que d'adopter un Palais Mental, John a considéré se créer un "Bungalow Mémoriel" (Memory Bungalow).
- John conclut le livre sur ces mots : "Le temps que je retourne   l'hôpital, il était sur le toit. Sherlock se tenait au bord. Il m'a appelé. A tenté de me convaincre qu'il était un imposteur. Que tout ce qu'ils avaient dit   son sujet était vrai. Je ne l'ai pas cru. Je ne le crois toujours pas. On l'a forcé   dire cela. Il y a été obligé.

Et puis il a sauté.

Je lui dois tant. J'avais besoin de lui. J'ai toujours besoin de lui.

Mais il est parti.

Il m'a dit un jour que je ne devais pas faire des gens des héros. Il a dit que les héros n'existaient pas et que même si c'était le cas, il n'en serait pas un.

Ce qui prouve qu'il n'avait pas toujours raison."


Sorry, I don't arrive to traduct this...Please I am sorry....


 

October 27, 2012 10:59 pm  #14


Re: The Casebook

Since I'm in the US, I won't be getting mine until sometime Nov

Last edited by Sam (October 28, 2012 9:41 pm)


----------------------------------------------------------------
SH: "Brilliant, Anderson."
Anderson: "Really?"
SH: "Yes. Brilliant impression of an idiot."
 

November 1, 2012 8:39 pm  #15


Re: The Casebook

OOOH, let's have a French translating session....these are the ones I can get:

Sherlock classe les cravates de John selon leur couleur dominante.
--> Sherlock organised John's ties according to their dominant colour

Sherlock collectionne des poils de chien rangés par ordre alphabétique dans la salle de bain.
---> Sherlock has a collection of dog hair in the bathroom which he arranges alphabetically.

Sebastian suppliait régulièrement Sherlock de l'aider dans ses devoirs l'université. Sherlock commente, en se basant sur l'email qu'il lui envoie pour lui demander de l'aide la banque, qu'il n'a "clairement pas changé".
---> Sebastian was always asking Sherlock for help with his coursework when he was at University and when he sends him the email asking for help with the bank, Sherlock says that "nothing has changed".

Sherlock a dessiné des lunettes et une moustache sur le détective inspecteur Dimmock (qu'il surnomme affectueusement Dim).
---> Sherlock drew a moustache on the picture of Dimmock (and called him by the nickname Dim).

Sherlock critique souvent la grammaire de John et a un jour menacé de changer la serrure du 221B si John devait �  nouveau user autant de guillemets dans une seule phrase.
---> Sherlock criticised John's grammar and said that he would change the locks on 221B if John ever used that many quotation marks in the same sentence.

Le crâne de Sherlock s'appelle "Billy".
--- > Sherlock's skull is called Billy.

OK, I could go on but I'm getting bored now...anyone else want to translate some French sentences. Come on!!


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Eventually everyone will support Johnlock.

Independent OSAJ Affiliate

 

November 1, 2012 10:24 pm  #16


Re: The Casebook

My contribution... (Hope it's OK)
Après que John ait raconté la nuit �  la piscine, Sherlock commente : "Tu viens juste de décrire l'une des meilleures nuits de ta vie et tu le sais." Ce �  quoi John répond : "Oui."
-After John recounted the night at the pool, Sherlock says, "You just described one of the best nights of your life and you know it." To this John responds: "Yes."


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I was wondering if you'd like to have coffee...
Hmm. I really don't know. Oh, I'm sorry, did I say 'know'? I meant 'care'. I don't really care. 
Douglas Richardson, Cremona
 

November 1, 2012 10:45 pm  #17


Re: The Casebook

- Quand il était enfant, Sherlock avait pour habitude de lancer le contenu de son assiette sur Mycroft.

- When he was a child, Sherlock was in the habit of throwing the contents of his plate on Mycroft.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Don't make people into heroes John. Heroes don't exist and if they did I wouldn't be one of them.
 

November 1, 2012 11:16 pm  #18


Re: The Casebook

You make it sound so lovely in French..

I am quite disappointed with this book, it has very little information in it.

It is a bit like a 'BBC Sherlock for Dummies'.

I finished it in under one hour, and while the Post-It notes going back and fro between John and Sherlock do match their character, there is little else entertaining.

*sniffles*

 

November 2, 2012 10:35 pm  #19


Re: The Casebook

Really? I absolutely loved the book!

I hear what you're saying in that, the actual description of the cases is done very quickly and simply...but I got so many little new things from it...such as specific dates, and names of characters that weren't mentioned before...and fun facts about Sherlock & John...


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Eventually everyone will support Johnlock.

Independent OSAJ Affiliate

 

November 10, 2012 8:17 am  #20


Re: The Casebook

Mine shall come today.... 


__________________________________

"After all this time?" "Always."
Good bye, Lord Rickman of the Alan
 

Board footera

 

Powered by Boardhost. Create a Free Forum